2015. június 28., vasárnap

Mákos habos nocarb süti


A NoCarb Noodle támogatásával jutottam hozzá ehhez a tésztához, amiből először mákos tésztát akartam csinálni.


no carb tészta egy olyan tészta, ugyan ronda és első ránézésre nem szimpatizálsz vele, azonban a diéta sikerét elősegíti. Az egyetlen olyan tészta, ami nem tartalmaz szénhidrtátot és kalóriát, tehát bármikor ehető, növényi eredetű, glutén- és gabonamentes. Tehát igazán hasznos alapanyag. Már korábban is használtam, csúcs finom málnás muffint csináltam belőle és tejbegrízt is! Idővel ezeket is elkészítem és sorra kapjátok az ehető édesség recepteket. 


Nálam általában így történnek a dolgok:
1. Valamit kéne csinálni
2. Édeset, vagy sósat?
3. Nyilván édeset, hiszen nagyon imádom, és a sok hús+zöldség mellé néha jól jön.
4. Alapanyagok: mi van itthon megbontva?


Szóval ma egy megbontott darált mákot találtam a mélyhűtőben, és a sok-sok nocarb tészta volt még elöl a konyhában. 

Első gondolat: legyen mákos tészta, csak úgy simán.
Második gondolat: és mi lenne, ha tennék hozzá diót, vagy almát reszelve?
Harmadik gondolat: dió elvetve, mert nincs kedvem darálni, alma jöhet, úgyis sok van, és nem fogy.


Gondolkodás közben a tésztát egy fazékba tettem leöblítettem, és pár percig főztem, pontosan addig, amíg lereszeltem az almát és hozzátettem a mákot, az eritritet. Majd jöttek a további gondolatok: - ez így túl száraz, legyen benne valami még, így tettem bele fél deci liter házi kókusztejet, egy adag vaníliás kevert proteint. A sütikhez külön veszek kevert proteint, mert azokból sokkal jobb sütni. Aztán még hozzátettem két egész tojást, mégis csak legyen valami kalória tartalma! Az egészet összekevertem, na így már jó, jöhet a tészta. A nocarb tésztát leszűrtem és hozzákevertem a mákos almás masszához. 

Egy kicsi (20x30cm) tepsit kibéleltem sütőpapírral és beleöntöttem, 180 fokos légkeveréses sütőben 20 percig sütöttem. Szépen megpirult a teteje, nagyon jó az illata. Jött még egy gondolat! Mi lenne, ha tojásfehérje habot tennék a tetejére?!

Nem gondolkodtam tovább, gyorsan 3 tojásfehérjét felvertem kemény habbá és rákanalaztam 8 kanálnyit a tetejére úgy, hogy ha majd kockákra vágom a sütit, akkor mindegyik tetején legyen egy-egy pirult tojáshab. Tudod, fontos, hogy hogy néz ki a tányéron az étel!

Hát íme a végeredmény! 


Hozzávalók összesen:
1 csomag NoCarb Noodle tészta (szélesmetélt)
50gr darált mák
30gr kevert protein vaníliás ízben
2ek. eritrit
120gr reszelt alma
2 tojás
3 tojásfehérje habként a tetejére

Tápérték az egészre: 716 kcal, fehérje: 58gr, szénhidrát: 36gr, zsír: 34gr 
1 szelet (ha 8 felé vágod): 90kcal, fehérje 7,3gr, szénhidrát 4,5gr, zsír: 4,2gr

További finomságért kövess a facebookon, illetve iratkozz fel a Google+ csatornámra.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

6 figyelmeztető jel, hogy nem jól táplálkozol

6 dolog, ami arról árulkodik, hogy valami nem jó az étrendedben: 1. Soha nem érzed úgy, hogy megtelt a gyomrod Ismered azt az érzést, hogy a...