2015. augusztus 9., vasárnap

Diéta és sportolás vs. pihenés a nyaralás alatt

Már megszokhattátok tőlem, hogy nem fogom megjátszani magam, nem fogok testépítős szövegeléssel jönni, sem ősanya dumával, nem foglak elítélni és minősíteni, ha nem ugyanúgy étkezel és éled a mindennapjaidat, ahogy én, hanem egy olyan valaki vagyok, aki egy egyszerű hétköznapi nőként, anyaként, sportmániás emberként élve életemet igyekszem odafigyelni az étkezésemre és a sportolásra. 


Kérdeztétek tőlem, hogy mit sportoljatok a nyaralás alatt és mit egyetek.

NoCarb tészta, protein, zabpehely, tonhalkonzerv
Most is csak azt tudom veletek megosztani, amit én csinálok, amit én javaslok azoknak, akik tőlem kérnek segítséget. Először is engem - és még mindig szerintem! - tuttira nem érdekelne a sportolás és a diéta egy nyaralás alatt, ami általában egy átlag magyar embernek egy évben 2-3 alkalommal adatik meg (remélhetőleg elosztva az év folyamán). 

Ennek ellenére én persze egy egyszerű tornazsákban viszem magammal mindig a futócipőmet, és egy kollekció sportruházatot. 


stevia ketchup, kenyerek
A hajnali kocogást imádom, így ha sikerül felébrednem a többiek előtt és az időjárás is kedvező, akkor nem kötelező jelleggel, hanem mert épp ehhez van kedvem, elmegyek futni. Nem nézem az órát, nem nézem a távot sem, csak úgy kocogok. És ennyi! Kerülöm a fitnesz termeket, ha be is tévedek egy szállodában ilyen helyre, akkor azt csak szakmai szemmel teszem és nem azért, mert edzeni akarok. Nem akarok! Tök jó, hogy végre pihenek. Egyébként a harmadik súlyzózás nélküli napon kezdem érezni az elvonási tüneteket, amikor mindenem elkezd fájni és megőrűlök egy kőkemény edzésért, de még egyet kell aludni és holnap irány a terem egy szuper hétfői lábedzés!



NoCarb tészta csirkepörkölttel
Étkezéssel kapcsolatban, most önellátó helyen voltunk, így vittem magammal itthonról sok mindent, többek között proteint, egy kis üvegben összekevert lisztmixet (rostliszt, kókuszliszt, kókuszreszelék), mert ebből csináltam a 10 perces reggelimet. Mielőtt a strandra mentünk, ittam egy turmixot, ebédre vittem magammal tonhal konzervet és slimm kenyeret, zöldséggel, uzsira turmixot ittam a strandon, vacsorára pedig általában nocarb tésztát ettem valamivel.

NoCarb túrós tészta eritrittel
Ettől eltérő étkezéseim: egyszer ebédre ettem hekket, egésznap rosszul voltam, egyszer ettem ebédre valami sült husit natúr és káposztasalátát kértem hozzá, az finom volt. Egyik ebédem tojásrántotta volt sok zöldséggel. Többször ettem fagyit, volt, hogy esti séta közben, nem esett jól. Nassolások: magvak. Vacsorára készítettek a fiúk lecsót, és volt virsli, kolbász sütés is, természetesen ezekből sem maradtam ki. 

Menü az esküvőről
A nyaralást egy esküvővel zártuk, ahol az újházy tyúkhúslevest követően marhapörkölt volt, ehhez csak uborkát ettem, majd jött a sültes tál, abból csirkecombot tettem a tányérra és volt joghurtos salátamix, majd az esküvői tortából egy fél szelet csokisat legyűrtem, ami nagyon finom volt, de már előtte is rosszul voltam, teljesen mindegy volt! A másnap reggelemről nem beszélek szívesen, nagyon nem voltam jól. Reggelire tojásrántottát ettem kígyóuborkával a szálláson. 



Azt gondolom, hogy megtehetem és ha jól esik időnként néha meg is teszem. Persze utólag mindig azt érzem, hogy nem esik jól, és felszökken pár kiló, ami nagyrészt vízvisszatartásból adódik. Sebaj, folytatjuk ott, ahol befejeztük. 

Természetesen, ha most egy fotózás előtt állnék egy hónappal, akkor nem ettem volna félre, ha versenyre készülnék nem ettem volna félre, ha egy adott időpontra le szeretnék fogyni x kilót, akkor nem tettem volna... és még biztos tudnék sorolni indokokat, hogy mik azok, amik miatt elkerültem volna a félreevéseket, de nem keresek többet, ez is elegendő.

Aki egész évben, az év nagy részében betart egy diétát, és mellette heti 6 alkalommal kemény edzéseket teljesít, annak ugyanennyire szüksége van a pihenésre. Nagyon fontos a pihenés a fejlődés javára. Ne feledd, egy túledzettségi állapotban nem tudsz fejlődni, nem lesz kerek popsid, ha állandóan lábazol, pihenni is kell. Vannak, akik azt hiszik, hogy heti 3 lábedzéstől lesz kerek a feneke és vékony a combja. Hát tévedésben van! Egy hét pihenés a testednek és a fejednek, ami a diétában számolgatja a fehérjét és a szénhidrátot, pihentetni is kell!

cukormentes fagyival és édesítővel
Egyszóval találd meg az aranyközéputat a nyaralásod alatt, ne szenvedj, ne számolj, ne állj ellen a finom fagyinak, jegeskávénak és itthon folytasd szigorúan, ahol abbahagytad. 

Egyébként ti is rosszul fogjátok magatokat érezni, amikor félrekajáltok! Nem a lelkifurdalásra gondolok, hanem a gyomrotokra. Majd emiatt nem fogjátok ezt túl gyakran megtenni. Higyjétek el, nagyon rossz!

Most viszont tudom, hogy mi a cél, és ezt tartani is fogom, kövess továbbra is, hogy lásd mikor mit mozgok és mit eszem. 
Az iskolakezdés előtti utolsó három hét van előttünk, igyekszem a gyerekekkel tölteni a hátralévő idő, de nem maradtok bejegyzések, receptek és tornák nélkül továbbra sem!


Upsz! 
És képzeljétek el, míg én nyaraltam, megszületett a húgom kislánya!
Mira és a testvérem is jól vannak, sőt, ha  a kicsi lány megerősödik megmutatja majd nektek, hogy kell anyával otthon tornázni, hogy a szülés utáni felesleg mielőbb eltűnjön. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

6 figyelmeztető jel, hogy nem jól táplálkozol

6 dolog, ami arról árulkodik, hogy valami nem jó az étrendedben: 1. Soha nem érzed úgy, hogy megtelt a gyomrod Ismered azt az érzést, hogy a...