2015. augusztus 14., péntek

Országtortája Mozdulj Anyu módra

Elő-sztori az, hogy az én kisebbik fiacskám augusztus 20-án született. Így minden évben eddig az országtortája volt a tortája. Az elmúlt években kicsit csalódoott voltam az ország tortáit illetően. Idén először gondoltam, csinálok én is valami hasonlót. Tényleg csak hasonlót, mert hogy a recept titkos, és nem is kaptam sárgabarackot. Dománom nem szereti a diós barackos tortát, így neki nem is ez lesz majd a szülinapjára. 

Az eredeti cukormentes országtortája: Barackos buboréktorta.

"Idén először nyert női versenyző a Magyarország Cukormentes Tortája versenyen: Vaslóczki Orsolya barackos buboréktortája hozzáadott cukor, fehér liszt, mesterséges adalékanyag és tartósítószer nélkül készült.... A barackos buboréktorta illeszkedik a magyar ízvilághoz. A sárgabarack karakteres íze a diókrémmel és a piskótában fellelhető pirított dióval harmóniát alkot. A meglepetés erejével hat a roppanós csokoládéréteg, de a kreáció legeredetibb eleme a torta tetején látható díszítés, melyet légpárnás fóliával formázott buborékmintásra a cukrász" - forrás: index.hu



Az enyém se nem buborékos, se nem nem sárgabarackos, de diós és őszibarackos és cukor- és lisztmentes, sőt az enyém csak 7gr szénhidrátot tartalmaz. 

A leírás alapján az alábbiak szerint valósítottam meg a mellesleg valóban isteni finom tortánkat.



Diós tészta
50gr nocarb rost sütőmix
100gr darált dió
15gr vaníliás protein

2db tojás
0,3 dl víz
4gr sütőpor
60gr őszibarack pürésítve (mikró és villa!)

Dióskrém:
200gr vitasia light kókusztej
1 csomag habfixáló
2 teáskanál chiamag
1 evőkanál útifűmaghéj
10gr eritrit

Kakaósréteg:
10gr kókuszzsír olvasztva
10gr kakaópor
10gr eritrit

Barackzselé
180gr barack pürésítve
1 csomag Horváth Rozi zselatin

Tészta: összekever, kisüt 250 fokon 15-20 perc alatt
Kakaósréteg: kihűlt tésztára ráönt
Krém: összekever, kihűlt kakósrétegre rákanalaz, elsimít
Zselés réteg: összekever, krémre rásimít

1 szelet: 100gr, 197kcal, fehérje:9gr, szénhidrát 7gr, zsír: 14,5gr

 Irány a hűtőszekrény!

A tesztelő Életkém szerint, isteni finom! Lehet-e még enni belőle?

3 megjegyzés:

  1. Szia, azt szeretném kérdezni, hogy a diós krémnek mitől lesz diós az íze? Vagy abba is került dió?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen bocsánat nem írtam oda. Majd javítani kell. Van benne darált dió. 15dkg

      Törlés
  2. Azt szeretném kérdezni,hogyha egy kicsit változtattam a recepten,nálam más a gyümölcs,azért még beküldhetem a játékna. Tiszta szívből köszönöm ezt a receptet mert imádom. Minden héten elkészítem magamnak jutalomból.

    VálaszTörlés

6 figyelmeztető jel, hogy nem jól táplálkozol

6 dolog, ami arról árulkodik, hogy valami nem jó az étrendedben: 1. Soha nem érzed úgy, hogy megtelt a gyomrod Ismered azt az érzést, hogy a...