2015. november 11., szerda

Napraforgós cipócska Liba-napi finomsággal!

Még nem kerítettem sort a NoCarb által közzétett kenyérke megsütésére, de eljött a cipó ideje.

Kicsit variáltam az eredeti recepten, de nem sokat. Egyrészt fél adagot készítettem, az is elég lesz nekem 2-3 napig, az biztos. Egy szelet is annyira laktató, hogy nem tudsz többet elfogyasztani belőle. Ha minden étkezésem mellé teszek egy-egy szeletet, akkor is jól kijövök ebből az adagból. Tehát a recept:

2 nagy tojás (kb. 100gr)
7gr sütőpor átszitálva
7gr élesztő (expressz por alakú)
35gr szőlőmagolaj
30gr langyos víz
30gr hántolt sótlan napraforgómag
egy csipet sáfrány
pici himalája só



A fenti hozzávalókat kézzel összegyúrtam, cipót formáztam belőle. Egy sütőzacskóba tettem és a kb. 30-50fokos sütőbe helyeztem pihenni negyed órára. Ezután feltekertem a sütőt 200 fokra, és sütöttem tovább a cipócskát, mellé helyeztem a holnapi husit is sütőzacsiban tepsin. Simán elfért a kettő egymás mellett. A kenyérkémet kb. 40 perc múlva, a husimat pedig 60 perc múlva szabadítottam ki a zacskóból.

Ehhez jött a Márton - napi libaság....
Azaz a libamáj pástétom erdei gyümölcszselével.

Libazsíron megpirítottam egy kis fej vöröshagymát, egy gerezd fokhagymát, és rádobtam a kockára vágott libamájat. Meglocsoltam fél deci száraz rosé borral, majd fedő alatt puhára pároltam. Kb. 20 perc után botmixerrel leturmixoltam és fűszereztem: fahéj, szegfűszeg, só, fehér bors, ánizs, gyömbér... ez így komoly illat volt! Kis edénybe kanalaztam.

Az erdei gyümölcsöket kiolvasztottam és pici vízzel fahéjjal, szegfűszeggel, rosé borral felfőztem. Kicsi hideg vízben NoCarb konjak lisztet kevertem el, majd a forró gyümölcsszószhoz adtam, hogy zselésedjen. Ez amúgy totál olyan lett, mint egy lekvár! Nagyon finom volt! A botmixerrel kicsit homogénebbre pépesítettem, de hagytam benne gyümölcs darabokat is!

Hozzá a NoCarb most épp nem magos bagettet szeleteltem (ugyanúgy készül, mint a cipó, csak más formájúra sütöd meg, és kihagyod a magokat!). Finom pohár rosét fogyasztottunk hozzá!


Isten éltessen Életke!

3 megjegyzés:

  1. Szia! Végig zacskóban sütöd a cipót, vagy a végén zacskó nélkül is?

    VálaszTörlés
  2. Én végig, de ki lehet nyitni és utána lehet még pirítani a tetejét, de nekem így is elég volt.

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm a választ. nagyon finom lett!

    VálaszTörlés

6 figyelmeztető jel, hogy nem jól táplálkozol

6 dolog, ami arról árulkodik, hogy valami nem jó az étrendedben: 1. Soha nem érzed úgy, hogy megtelt a gyomrod Ismered azt az érzést, hogy a...